tisdag 3 april 2012

09:36

Vågar knappt nämna det, för då kanske jag får tji för det inatt & imorn. Men Alice har verkligen sovit bra sista två nätterna! & dessutom gett sin trötta mamma sovmorgon två mornar i rad!

Till min stora men glada förvåning insåg jag att jag nästan tappat 4 kg på ungefär 7 dagar.. Helt otroligt. & jag har knappt rört på mig.. Visst va de första dagarna typ döden, & jag va så sugen.. Men nu flyter allt på. Någon frågade vad jag ungefär får äta under en dag, & nu när mina "attackdagar" är över, ser det ut såhär ungefär:

MORGON
- en kopp kaffe med soyamjölk light (har bytt ut så mycket mejeriprodukter jag kan till soyaprodukter. Mejeriprodukter ger bukfett.) havrekligröt, gjort på 1,5 msk havrekli & 3 msk vatten. Massa kanel (bra för förbränningen) & en skvätt soyamjölk. A.lt lättfil med 1,5 msk havrekli & kanel.

LUNCH
- en ½ burk tonfisk, massa färsk persilja (mest för att persilja är så jäkla gott!!) & en klick minikeso

KVÄLL

- e.x på olika rätter jag ätit till kvällen är; kycklingfilé i fettfri marinad alá maya, fettsnål köttfärslimpa med grillade grönsaker. Ryggbiff med grönsallad. Torskfilé i foliéknyte med purjolök, paprika, citronpeppar osv. Omelett på endast äggvita. & kvarg/minikeso har jag till i princip allt. Bra proteinkälla. :)

Ja det är en hård diet. & i början va det skitjobbigt. Men när man ser känner & märker resultat, & när kroppen verkligen börjar ställa in sig, går det som en dans, & det blir bara roligt! Sen försöker jag ju såklart promenera med Bubbi så ofta det går & jag hinner & orkar. :) byebye äckliga graviditetskilon. Jag hoppas vi inte ses mera, inte ens tills nästa graviditet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar