söndag 6 maj 2012

07:30

Oh, nu har jag surf igen på telefonen & ska försöka få uppdaterat här :) Nu får jag komma igång igen!

Alice vaknar varje morgon 07.00, ALLTID.. Det är liksom inbygt, även om hon somnar 19, eller 22, spelar ingen roll. 07.00 vaknar jag alltid av små fötter som sparkar mig i ryggen, gullunge!

Idag ska jag gå & fylla i mina tatueringar. Så här i efterhand visade det sig att maskinens slag inte tagit ordentligt, & tatueringarna blivit lite bleka.. & tur som jag hade va Ezperanza på Red rose tatto, så gullig & sa att hon SJÄLVKLART fyller i mina tatueringar :) så DET ska göras, & sen ska jag gå till torget & köpa en pelargonia till vårat kök! Tycker att BLADEN framförallt är så vackra. Sedan ska dom ju vara väldigt lättskötta vilket passar både mig & Andreas perfekt, då vi båda är experter på att ta död på blommor & växter.. Jag förstår inte vad jag gör för fel? Vi tog t.om död på en kaktuspalm, då är det illa!

Jag fick ett litet fikonträd av min pappa, den var ca 5 cm hög när jag fick den, nu är den kanske 15-20 cm hög, medan HANS är typ 1,5 METER hög.. Jag har ju inte gröna fingrar iaf.. Men det ska det bli ändring på! Jag fick inte bara ett fikonträd utan ett annat träd - STORT! Pappa hade snott ett skott av en växt när han var ca 20 år & jobbade på något sjukhus, & den lever än, 40 år senare! Helt fantastiskt, nu har jag fått ta över den, i min skräck & rädsla över att ta död på den har jag mailat en växtexpert & frågat hur jag ska ta hand om den för att INTE döda den, hade varit så häftigt att få den att överleva ytterligare 40 år :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar