onsdag 30 maj 2012

stolthet!


(bild; google)
Vissa dagar när jag är sådär otroligt trött, tänker jag "det kanske räcker med ett barn?" men sen, när jag ser på Alice & tänker efter - får det mig att tänka om. Under förlossningen skrek jag "JAG SKA ALDRIG MER HA NÅGRA JÄVLA BARN!" & både jag & Andreas var säkra på att det blir inte mer.. Men nu har i bådat glömt bort hur hemskt det var, de 18 timmarna på förlossningen, & bestämt att minst en till liten får det bli.

Jag har sagt det innan & jag säger det igen - det finns inget mer fantastiskt än att få föda ett barn! Efter förlossningen kände jag mig nästan som när jag var 14 & fått min första mens "nu är jag en kvinna!" haha, det finns ingenting som jag är så stolt över, som Alice & när jag födde henne. Det är en sån otrolig känsla & ett totalt mirakel att det ens FUNGERAR!

1 kommentar:

  1. Va skönt & läsa om nån som inte skrämmer livet ur en, att föda barn gör ont, det har man fått med sig, men hääärligt att läsa ifrån ett perspektiv där det är häftigt & coolt & inte bara smärta & fyfaan liksom!!
    Den e brra Maya /a-m

    SvaraRadera